Для медичних сестер

Організація медичного обслуговування в ДНЗ            Порядок медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладіНаказ Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 ''Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі'' (Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу)  Положення про ізолятор дошкільного навчального закладу  Перелік оснащення медичного кабінету дошкільного навчального закладу Перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги  Санітарні правила та вимоги влаштування і утримання дошкільних закладів    Медичне обслуговування дітей в ДНЗ Медичне забезпечення вихованців дитячих дошкільних освітніх установ здійснюють лікарі, які перебувають у штаті дитячої поліклініки та середній медичний персонал, що складається в штаті ДНЗ, які поряд з адміністрацією установи несуть відповідальність за здоров'я, фізичний розвиток дітей, проведення лікувально-профілактичних заходів, дотримання санітарно-гігієнічних норм , режиму дня і якість харчування. Завідувачі відділеннями організації допомоги дітям і підліткам в освітніх закладах здійснюють керівництво роботою цих установ по всіх розділах охорони здоров'я дітей, у тому числі і по диспансеризації, відповідно до наявних інструктивними матеріалами. Лікарем складається графік роботи в ДНЗ, який узгоджується із завідуючою ДДУ і затверджується головним лікарем дитячої поліклініки.  Щоденна робота з підтримки здоров'я дітей в ДНЗ складається з періодичного особистого контролю за санітарно-протиепідемічним режимом, гігієнічними і закаливающими заходами, огляду всіх новоприбулих дітей і повернулися після хвороби, розподіл дітей за групами з призначенням їм режиму дня з урахуванням віку і здоров'я, своєчасного проведення профілактичних щеплень, контролю харчування зі складанням та впровадженням 10-денного меню, індивідуального для різних груп дітей з урахуванням здоров'я і віку, ведення освітніх програм для батьків. Функціональні обов'язки медичних працівників, обслуговуючих дітей в освітніх установах 1. Первинна профілактика  1.1. Контроль за санітарно-гігієнічними умовами в ДНЗ  1.2. Контроль та надання методичної допомоги в організації навчально-виховного процесу:  • Участь у складанні навчального розкладу.  • Складання режиму дня і занять   Профілактика дитячих шкірних хвороб У першу чергу, необхідно дотримання всіх правил гігієни житла, тіла й одягу. Також потрібно правильне харчування з достатньою кількістю вітамінів, правильний режим. Як тільки ви виявили у одного з дітей шкірне захворювання, постарайтеся виключити спільне користування близнюків одягом, іграшками, посудом і т.д. Більшість гнійничкових, грибкових і вірусних захворювань заразні і легко передаються від хворих дітей або тварин. Часто шкірні захворювання викликаються алергенами - харчовими, ароматами, медикаментами. Їх необхідно вчасно виявити. Шкіра дітей легко забруднюється, особливо під час гри на вулиці, дачній ділянці. Мікроби з пилу і бруду легко проникають в дитячу шкіру. Чим рідше вона пошкоджується і забруднюється, тим рідше виникає такий різновид шкірних захворювань, як гнійничкові. При грибкових захворюваннях (це трихофітія, або стригучий лишай, а також опік) хворої дитини потрібно негайно ізолювати від контакту з іншими дітьми і показати лікареві. Видужалий дитини пускають у дитячий колектив тільки після того, як він пройде триразовий аналіз на грибок. Ізолюють від оточуючих і хворого на коросту. Для попередження корости потрібно стежити за здоров’ям домашніх собак і кішок, які можуть переносити захворювання. Обов’язково потрібно дотримуватися гігієни ліжку, одягу, іграшок - у всіх них може «оселитися» коростяний кліщ. Профілактика дитячих хвороб зміцнить здоров’я Вашого малюка та подарує радість життя та спілкування. Будьте здорові!
2. Харчування: 

• Контроль за станом фактичного харчування і аналіз якості харчування. 
• Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку. 
• Складання меню. 
• Бракеражу готової продукції. 
• Контроль за виконанням натуральних норм 

3. Фізичне виховання: 
• Здійснення контролю за організацією фізичного виховання, загартовуватися 
• Розподіл на медичні групи для занять фізичною культурою 
• Оцінка фізичної підготовленості дітей 

 

 

4. Гігієнічне виховання в дитячому колективі: 
• Рекомендації з організації та проведення гігієнічного виховання, формування навичок здорового способу життя, профілактики ВІЛ-інфекції. 
• Організація заходів з профілактики короткозорості, карієсу, порушень постави. 
Контроль за гігієнічним вихованням. 

5. Імунопрофілактика: 
• Вакцинація. 
• Контроль за станом здоров'я після щеплення, реєстрація місцевої та загальної реакції на щеплення. 

 

 

6. Заходи щодо забезпечення адаптації в освітньому закладі: 

• Контроль за перебігом медико-педагогічечкой корекції. 
• Проведення медико-педагогічних заходів щодо формування функціональної готовності до навчання 
• Рекомендації з адаптації та її корекції (спільно з педагогом) 

7. Ведення документації (медична форма на дитину. виписки і довідки для лікувально-профілактичних установ, військкоматів, літніх оздоровчих установ. інш.) 

8. Диспансеризація: 
• Проведення (спільно з педагогом) скринінг тестів з виявлення відхилень у стані здоров'я, оцінка фізичної підготовленості дітей. 
• Рекомендації педагогічному персоналу з корекції відхилень у стані здоров'я. 
• Проведення призначених оздоровчих заходів та контроль за їх виконанням в освітніх установах 

 

Адаптація дітей до дошкільної установи

 

             Контроль за перебігом адаптації здійснюється з перших днів перебування дитини в дошкільному закладі з метою ранньої діагностики відхилень у стані здоров'я і своєчасної їх корекції. Оскільки емоційно-поведінкові реакції є показником вираженості адаптаційного синдрому і найбільш доступні при масовому спостереженні за дітьми, вони можуть бути використані в якості критерію оцінки перебігу адаптації. Найбільш точною є кількісна їх оцінка за допомогою шкал, складених окремо для дітей раннього і дошкільного віку. 
Документально контроль за перебігом адаптації оформляється наступним чином. При вступі дитини в ДНЗ робиться запис з комплексною оцінкою стану здоров'я та планом заходів щодо полегшення адаптації, з урахуванням адаптації, який визначається дільничним педіатром. У разі відсутності прогнозу адаптації у Формі № 026 / у - 2000, прогноз визначає лікар ДНЗ. У групі ведеться лист адаптації (таблиця № 2), який заповнює медсестра або вихователь групи, заздалегідь навчені методиці його заповнення. При заповненні аркуша адаптації відзначаються ті градації кожної емоційно-поведінкової реакції, які є у нього в день дослідження (дивися шкалу оцінки). Підсумовуючи всі оцінки зі знаком ‘’плюс’’ чи ‘’мінуc’’, отримують оцінку за день, причому знак ‘’мінус’’ свідчить про несприятливий зміні емоційного стану. У дітей раннього віку лист заповнюється щодня, у дошкільнят 1 раз на три дні. У листі адаптації відзначаються такі дані: прізвище, ім'я дитини, вік, дата, день адаптації, бальна оцінка кожної емоційно-поведінкової реакції (гнів, страх, негативні емоції, позитивні емоції, соціальні контакти, пізнавальна діяльність, сон, апетит), сумарна оцінка за день по всім поведінкових реакцій, маса тіла (у дітей раннього віку), НПР, індивідуальні особливості поведінки дитини. Крім того, реєструються особливості поведінки дитини вдома в адаптаційний період. Загальний контроль за перебігом адаптації в дитячому саду здійснює лікар. Огляд дітей проводиться 1 раз на тиждень у дітей у віці до 3 років і 1 раз 10-12 днів у віці від 4 до 7 років до завершення адаптаційного періоду. У листі адаптації в процесі спостереження даються медичні та педагогічні рекомендації по її полегшення. 
У процесі спостереження за періодом адаптації лікарем у Формі № 026/у-2000 відзначаються особливості перебігу адаптаційного періоду і призначаються відповідні коригуючі заходи, якщо в них є необхідність. Якщо в якийсь період лікаря в дошкільному закладі немає, то спостереження за дітьми в період адаптації веде і записує старша медсестра ДНЗ. 
Сумарна оцінка балів: 
1. позитивний баланс емоційно-поведінкових реакції (+ 67) - (+ 86). 
2. Сприятлива адаптація до школи - (+ 40). 
3. Умовно-сприятлива адаптація - зменшення оцінки до (- 10). 

 Примітка: 


• Медична допомога дошкільникам безпосередньо в освітній установі здійснюється середнім медичним персоналом. які мають спеціальну підготовку з організації профілактичної та оздоровчої роботи. 
• Диспансерне спостереження за дітьми. що мають хронічні захворювання. здійснюється лікувально-профілактичним закладом. 
• Медичне забезпечення дітей здійснюється за діючими нормативними документами.

• Медичні працівники спільно з педагогічним колективом беруть безпосередню участь у заходах з охорони здоров'я дітей. 
• Медичні працівники. зайняті медичним забезпеченням дітей в організованих колективах. можуть залучатися до участі у проведенні літньої оздоровчої компанії. в т.ч. з виїздом у заміські установи. 
Медична сестра спостерігає за чистотою. тишею і порядком у приміщеннях; навчає дітей та їх батьків правилам особистої гігієни; стежить за харчуванням дітей. бере участь у санітарно-просвітницькій роботі. В обов'язки медичної сестри входить контроль за харчуванням дітей. а при необхідності і особисту участь в роздачі їжі. годування дітей молодшого віку; контроль за продуктами та їх правильним зберіганням. 
Медична сестра відповідає за зразкове утримання медичного пункту. справний стан медичного і господарського інвентарю; дотримується правил зберігання лікарських засобів; становить вимоги на лікарські засоби; перев'язувальні матеріали та предмети догляду за дітьми. 
Медична сестра бере знову надходять до установи дітей. проводить огляд шкіри і волосистої частини голови дитини для виключення інфекційних захворювань та педикульозу. В її обов'язки входить ознайомлення знову вчинили дітей з правилами внутрішнього розпорядку, режимом дня та правилами особистої гігієни. 

 

Download
Кремінь Наталія Миколаївна.docx
Microsoft Word Document 30.0 KB